vineri, 11 martie 2011

Review- Evga GTX 460 760MB

Introducere

Acum cateva zile, am cumparat placa video Nvidia GTX 460, varianta pe care am achizitionat-o este cea de 768MB GDDR5-192 Bits de la Evga. Pot spune ca am fost placut suprins de performantele acestei placi, cat si de consumul si temperaturile foarte mici, dar sa incepem cu inceputul. GTX460 se bazeaza pe procesorul grafic GF104, lansat de Nvidia dupa GF100 care nu a fost primit foarte bine de fani, acesta avand temperatura si un consumul foarte mare. GTX460 a fost asteptat cu sufletul la gura de catre fanii nvidia , dar si de catre overclockerii de pretutindeni atrasi de specificatiile mai mult decat optimiste postate de Nvidia.

Ambalaj | Design | Cooler

Ambalajul in care vine GTX460 este detul de ok dupa parerea mea. Vine ambalat intr-o cutie cu sigla EVGA, pe aceasta cutie fiind cam toate informatiile de care avem nevoie. Dupa ce deschidem cutia vom gasi un Ghid al utilizatorului, CD-ul cu drivere si sticker-ul EVGA pe care il puteti lipi oriunde pe carcasa. Luand ambalajul din material reciclabil ( EVGA goes green ) vom gasi 2 adaptoare 2xMolex la Pci-e 6 pini, un adaptor dvi-vga si un alt adaptor mini-hdmi->hdmi.Cei de la EVGA au fost draguti incluzand in pachet 2 adaptoare molex la pci-e 6 pini, dar dupa parerea mea daca sursa nu are macar un pci-e 6 pini nu cred ca va putea duce aceasta placa.(in atentia detinatorilor Delux si alte branduri dubioase), iar in centrul ambalajul eco-friendly vom gasi infasurata intr-o punga antistatica pe micutul GTX 460 (ii spun micut deoarece are doar 21cm) , sa aveti grija sa desprinde-ti de pe placa folia de plastic inainte de conectare!
Coolerul isi face treaba admirabil si imi aduce aminte de cooler-ul stock de pe procesoarele intel, avand o aranjare a lamelelor de aluminiu foarte asemanatoare, insa are in plus 2 heatpipe-uri de cupru.



















Consum | Temperaturi | Overclock | Zgomot


Acum am ajuns in segmentul unde GTX460 este in elementul ei. Cu o temperatura in idle de doar 31 de grade , iar un full load de 65 ofera un potential enorm de overclock, chiar si eu fara pic de experienta in overclock am reusit sa scot ceva din ea:
-Consumul este extrem de mic pentru o placa video cu o asemenea putere, cei de la Nvidia recomanda o sursa de 450W cu 2 conectori pci-e 6 pini. Eu detin o sursa Fortron Saga+ de 450W normal, 500W peak cu doar 1 conector pci-e 6 pini, dar cu ajutorul adaptorului din pachet am reusit sa conectez placa fara nici o problema, sursa fiind silentioasa ca inainte. Din nou va atrag atentia asupra unui lucru foarte important! Sursa sa fie una de calitate, ma refer sa nu fie o bomba cu ceas la 50 de lei care abia asteapta sa va arda sistemul, sa fie una de la o firma respectabila cu ceva experienta in domeniu si sa aiba macar un conector pci-e 6 pini.
-Temperatura este si ea deasemenea foarte mica avand doar 31 de grade in idle ( fata de 55-60 de grade cat avea 9800GT-ul meu), si 65 de grade in full load (aceasta temperatura am obtinut-o cu Kombustor de la MSI, asadar aceasta va fi temperatura maxima care o poate atinge in cel mai rau caz, in jocuri nu atinge 60 de grade)
-Zgomotul.. Ce pot spune despre zgomot.. In sistemul meu , chiar si in full load nu pot auzi placa deloc ventilatorul stand la 45% full, 30% idle, insa daca vreti sa vedeti ce air-flow poate produce ventilatorul duceti-l la 100%, dar sa nu va speriati de zgomot, la 100% este ca un mic aspirator ( eu il mai duc la 100% sa vad daca se mai invarte ventilatorul, atat de silent este) . Era sa uit ca placa suporta ,,delayed fan speed readback mechanism,, ce este defapt aceasta functie? ii permita ventilatorului sa urca lent in turatii, deoarece in anumite jocuri ventilatorul se poate auzi tare pentru 3 secunde cand este o lupta sau ceva ce implica mai mult efort din partea placii, apoi revenind la normal ... acest lucru este unul foarte sacaitor si este foarte bine ca aceasta placa are antidotul.
-Overclock..la asemenea temperaturi.. la asemenea zgomote va dati seama ca am incercat si putin overclock . Am dus Procesorul la 846, Shader-ul la 1692, si Memoria la 2102 ( Latimea de banda crescand pana la 100.9 GB/s) fara mari probleme... Cred ca se poate duce si mai mult dar nu am incercat pentru ca nu vreau sa ard placa .





Sistem de Test


Pentru a testa aceasta placa am folosit:
Placa de Baza- Asus P5N32-E Sli Plus
Cpu: Intel Core 2 Quad Q6600 G0- 2.6 GHZ
Ram: 2x2 GB Elixir 849 Mhz
Placa video: Nvidia GTX460 768MB
HDD: Samsung F1 320GB+ HDD extern Verbatim 1 TB
Monitor: LG M2294D -> 1680x1050

Teste

In aceste teste am folosit Benchmark-uri la jocurile care detin asa ceva , in rest m-am folosit de Fraps si putina matematica.

Crysis Warhead

Benchmark-ul a rulat pe dx10 cu Setarile pe Very High fara AA, pe harta Frost


Mafia II

In Mafia II am folosit si Physx in teste. In jocul propriu-zis nu avem un framerate atat de dezarmant cand activam physx ( am folosit physx pe medium) rare sunt momentele cand framerate-ul scade sub 30 FPS.




Call of Duty Black OPS



Bulletstorm



Heaven Benchmark v2.1



In 3DMark Vantage cu frecventele stock a reusit 12000 de puncte, as fi rulat inca odata cu placa overclock-ata dar mi-a expirat licenta gratuita de 30 de zile.

Concluzii


Dupa parerea mea Evga GTX 460 este un adevarat monstrulet! Consuma putin, nu este fierbinte, potential de overclock mare.. Ce mai vrei domn'le? Placa este peste 5830 si putin sub GTX465, iar cu putin overclock cred ca poate ajunge si 5850 fiind semnificativ mai ieftina decat modelele rosii. De asemenea detine si tehnologii noi precum DX11, 3D Vision, 3d Vision Surround( in configuratie SLI), Cuda, Physx, pe care le foloseste din plin si suporta SLI pana la 2 way sli, pentru 3 way sli sau 4 way sli aveti devoie de 2 conectori SLI. Voi lasa mai jos un mic PRO/Contra sa vedeti o sinteza a ce am scris mai sus ( nu cred ca gasesc ceva contra) . Placa este intradevar BEST-BUY!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu